In opdracht van Strikt, 2023.

Voor Strikt mocht ik werken aan een complete rebranding, waarbij ik het verhaal en de visie van Sam, de eigenaar van Strikt, op een visuele manier heb vertaald naar een nieuwe identiteit. Het uitgangspunt van de rebranding werd Connecting the dots: het verbinden van 3 werelden, namelijk: Strikt, bedrijven die op zoek zijn naar werknemers, en mensen die een nieuwe baan of functie zoeken. Het concept draait om cirkels die samenkomen en van losse elementen één geheel vormen.

De visuele identiteit is opgebouwd rond 3 kleuren:

De combinatie van deze kleuren zorgt voor een balans tussen een warme en professionele uitstraling, passend bij de missie van Strikt. De cirkels in het ontwerp weerspiegelen hoe Strikt de halve cirkels (individuele elementen) samenbrengt tot een compleet geheel.

Daarnaast ontwierp ik een illustratie die binnen de branding past en een persoonlijke touch toevoegt. Ook zette ik het adviesrapport die Sam gebruikt in haar werk overzichtelijk in elkaar.
Het resultaat is een frisse, krachtige branding die perfect aansluit bij Strikt’s kernwaarden en missie: mensen verbinden en organisaties laten stralen.